3 tips til at skaffe flere besøgende til din kunstudstilling

Skal du snart til at arrangere din egen kunstudstilling, og vil du gerne være sikker på, at der kommer nok gæster, har vi her samlet tre tips til, hvordan du kan få flere besøgende på denne dag.

Mangler du kaffe til din kunstudstilling, finder du Starbucks kapsler her.

Snak med pressen

For det første kan det være en rigtig oplagt idé at tage en snak med din lokale avis. Der er gode muligheder for, at de gerne vil skrive om arrangementet, hvilket kan brede kendskabet om din kunstudstilling ud til resten af byen på en nem og hurtig måde.

Der er mange lokalaviser, der er glade for at skrive om disse lokale arrangementer, så hvis du tager kontakt til en journalist på avisen, er der nok gode muligheder for at få en historie om arrangementet i.

Vær synlig på de sociale medier

Dernæst kan det også være en rigtig god idé at være synlig på de sociale medier. Det er jo her, du nemmest fanger de fleste mennesker. Du kan blandt andet vælge at reklamere for dit arrangement i byens lokale gruppe, som der helt sikkert findes.

Hvis du vil, kan du jo også undersøge muligheden for at skrive om arrangementet i nabobyernes grupper, hvis det er relevant. Der er tit gode muligheder for at få lov til at skrive om lokale events i disse grupper. Ellers kan du jo med fordel skrive så meget som muligt om det på dine personlige profiler.

Køb reklamer

Sidst, men ikke mindst, kan du jo også, hvis budgettet tillader det, reklamere for dit arrangement. Du kan købe lokale reklamer eller bannere, eller du kan bruge pengene på markedsføring på eks. Facebook og Instagram. Det kan også være en god måde at ramme de lokale på.

Det er ikke svært at komme i gang med, og du kan komme langt for ganske få kroner. Især hvis du vælger at gøre det på nettet. Der er mange gode guides til det online, som du kan kaste dig over, hvis det lyder som noget for dig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.